top of page

תנועות ועיצורים


חשוב לתת דגש בשירה להברות התנועתיות הפתוחות ולא לעיצורים, שכן העיצורים נוצרים על ידי מניפולציה של הפה!

מיתרי קולך יוצרים תנועות בצורה אוטומטית ובלי לחץ של שרירי הגרון, או תנועת הלסת או השפתיים.

כאשר משתמשים בקול תנועה הבסיסית, תגלו שמיתרי הקול הם הם המקור להפקת הקול, הם האחראיים על ההפקה ולא הלשון או הפה!


תרגיל ניסיון: נסו לשיר עם לסת תחתונה ללא תזוזה (החזיקו אות עם היד שלא תזוז)

נסו לדבר תנועות א-אה אי או אוו.

שימו לב שהלסת לא זזה, מיתרי קולך הם שעושים את התנועה!

מי שחושב כי הפה או הלשון יוצרים את התנועות טועה! על ידי לחץ השרירים סובלים מתפקוד יתר ( היפר פאנקשן), כאשר מבינים זאת אפשר לגרום לשרירי הגרון לנוח ולהירגע, ואז אפשר ליצור מרחב חדש וקל ליצירת הקול

הפה והלשון הינם מקומות ההגברה והאקוסטיקה ("אקוסטיקה"- תנאי שמיעה טובים) שאנו זקוקים עבור יצירת התנועות, הצלילים והאינטונציה (אינטונציה: "הרגע בו נוצר תו מוסיקאלי").

ככל ששליטתך תגבר ותדע להפיק תנועות ועיצורים בדרך הנכונה, כך גם תתגבר שליטתך במנעד שלך! (טווח הצלילים מנמוך-לגבוה).

תנועות- גורמות למתרי-הקול שלך להימתח ולרפות בהדרגתיות, הם רוטטים במהירות שונה עבור כל תו/צליל. ואז הם יוצרים גל-קול, וזרם-האויר מווסת בלחץ שונה וגורם למתרים לרטוט.

התזוזה על גב-הלשון, החיך וגב-הגרון מסייעת ביצירת התנועות, הפה פתו יותר וכך נוצר צליל.


עיצורים- נוצרים בפה ע"י הלשו , השפתיים והחיך.

המתרים נשארים פתוחים ורפויים וזאת על מנת לאפשר מעבר של אוויר בקלות בדרכו אל הפה, וזה קורה בזמן הנשיפה (הוצאת האוויר)

הלסת סגורה מעט יותר.

לסיכום: אם תנשוף יותר מדי אוויר או בבת אחת, האויר ינסה לצאת בכוח רב וזה יביא לסגירה חזקה מדי של המתרים ולהוצאת קול עם תופעות ממש לא רצויות! כגון: זיוף, שבירת קול ,צווחה, ועוד...


רוצים לדעת איך עושים את זה?

התקשרו לקבוע פגישת הכרות ושעור פרטי 😊

0522-225324 דינה ופניק פיתוח-קול ושירה נכונה.

Bold Title

מאמרים נבחרים
מאמרים אחרונים
ארכיון
חיפוש ע"י תגיות
שמרו על קשר
  • Facebook Basic Square
bottom of page