top of page

טיפים לשמירה על הקול שלנו

ראשית דבר - אמנות כאומנים זו האחריות שלנו לטפח את עצמנו כדי שנוכל ליצור בחופשיות, בעוצמה וללא כל פחד. כאומנים אנו שואפים לעצב את אמנותנו על-פי חלומותינו והבנתנו. כאומנים עלינו לקחת אחריות על הקהל שלנו, לרצות להגיע ולגעת בו. וליצור תוצאה שהינה חוויתית, אסתטית עם טעם של עוד... מדוע כדאי ללמוד לשיר? או מדוע פיתוח קול ?

רק אחרי שתכירו את מנגנון-הקול שלכם תוכלו לשיר נכון. והדגש הוא על נכון. ומה אם נולדים עם "קול מלאכי מהשמיים"? - דווקא אז רצוי לשמור עליו. לכן זה לא יהיה כל כך חכם לעלות על במה כזמר בתחום השירה או בכל אומנות אחרת של אמן מופיע, לפני שיש בידנו כלים מקצועיים. ולשם כך דרושה טכניקה ( למשל בנושא של שירה זה יהיה פיתוח קול ) אותה נוכל להבין וליישם בהצלחה ומבלי לגרום נזק לקול בתחום השירה, משחק וכו’ . וכמו כל נגן המקשיב לצורכי כלי נגינתו גם אנו מחויבים להאזין ל"כלי הנגינה" שלנו, לכבדו ולשמור עליו מכל משמר.

שאלות נפוצות בנושא פיתוח קול ושירה 1. האם כל אדם יכול לשיר? 2. כמה זמן דרוש כדי ללמוד לשיר? 3. האם אוכל אי פעם לשיר גבוה בסולם? 4. איך אדע שזה "עובד"? 5. האם כל אחד צריך ללמוד פיתוח קול ושירה או שמספיק רק קול יפה? 6. מה הכי חשוב כששרים? תשובות 1. חד משמעית כן. כל אדם שבריאותו הגופנית תקינה (לא אילם...) יכול ללמוד לשיר. 2. זה תלוי בכמה גורמים: מה יכולת הקליטה של האדם, כמה הוא משקיע בתרגול, האם הנתונים שהוא מקבל נכונים, שימושיים וכדומה. ובנוסף לכל אלה, כאשר יש גם סבלנות והתמדה, זה אפשרי וזה משתלם! 3. לשיר "גבוה"... השאלה האמיתית היא כמה גבוה? בעיקרון, אפשר להגיע "לגבוהים" אולם זה תלוי באורך המיתרים, בגמישותם ובצפיפות-האוויר. ולבסוף בתרגול מיוחד של פיתוח קול שאינו גורם נזק למיתרים. 4. נדע שזה "עובד" כאשר נחוש בהתקדמות בעת לימודי פיתוח הקול ואפילו אם איטית, העיקר שיש התקדמות. לכן אין גם צורך ’לרוץ’, אף- אחד לא אמור למדוד אותנו עם סטופר ביד.. 5. "קול-יפה" זה יופי של דבר, מתנת-אל. אבל האם זה מספיק? - הלוואי.. מסתבר שדווקא אז כדאי ללמוד מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות כדי לא לשחוק את הקול. ו...מה זה בכלל קול יפה? מי יודע? בסיכומו של דבר הכל עניין של טעם ו.. אופנה :) 6. הכי חשוב כששרים זה לזכור שאינך שר רק לעצמך, אלא שיש גם קהל מאזינים. לכן הכי חשוב זה ליצור חוויה בקהל - לרגש, להצחיק, להעביר לו סיפור...

ושלעולם לא נפסיק לשיר! באהבה רבה, דינה ופניק המורה שלך לפיתוח-קול

Bold Title

מאמרים נבחרים
מאמרים אחרונים
ארכיון
חיפוש ע"י תגיות
שמרו על קשר
  • Facebook Basic Square
bottom of page